A szentmise homíliájában Szabó József házfőnök a kánai menyegző kapcsán pedagógusi munkánkat szolgálatnak nevezte. Hosszú ideig élesztgetjük tanítványainkba a tudásszomjat, s bizony nagy türelemmel kell kivárni, hogy munkánknak eredménye legyen.
A szentmise után megtelt a plébániai Szent Erzsébet-terem, ahol Kaposi Józseffel, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatójával beszélgettünk. A lehető legjobb időpontban került sor erre a találkozóra, hiszen napjainkban sok a bizonytalanság az oktatás területén. A beszélgetés során előtérbe került az új köznevelési törvény lépcsőzetes bevezetése, az ebben megfogalmazott változások, a kerettantervek nyilvánosságra hozatala, az alapdokumentumok átdolgozása. A főigazgató elmondta, hogy a szakiskolák kerettanterve csúszik, hogy a pedagógus életpályamodellt ősszel bevezetik, s a kormány pedagógusok béremelését is tervezi. Azt is megtudtuk, hogy az új tankönyvek valószínűleg április közepén jelennek meg.
Nagy dilemmaként jelentkezett a Klebersberg Intézethez való csatlakozás. A már átkerült iskola képviselője aggályát fejezte ki a jelenlegi finanszírozás kapcsán. A szeptemberben bevezetésre kerülő 32 órás munkarend is vitát keltett. Az előadó szerint ettől a munkarendtől csak annak a pedagógusnak kell félnie, aki korábban nem aktivizálta magát eléggé, hiszen a pedagógusok egy része már eddig is az iskolában töltötte délutánjait.
Sok szó esett a diákok tanuláshoz való negatív hozzáállásáról, az érdektelenségről, a céltalanságról, a kilátástalanságról, a csonka család és egyáltalán a család problémájáról. Ahhoz, hogy ezen a területen is változás történjen, nekünk, pedagógusoknak is változnunk kell: szemléletben, kitartásban, türelemben – fogalmazták meg a találkozó résztvevői. .
Daskalopoulos-Kuzbelt Hilda