Az idősek hónapjának a vége felé érkezve mindenképp szerettünk volna beszámolni egy a szívünkhöz közel álló, és a Dorothea Otthonhoz kapcsolódó kezdeményezésről. A kozármislenyi focicsapat számára készített kampányban többségében Otthonunk lakóié volt a főszerep, akik 1-1 számukra fontos és erőt adó gondolatot osztottak meg. A fotózásról és a Dorothea időseivel való nem mindennapi közös tapasztalatáról Hadobás Olivérrel, a HR-Rent Kozármisleny egyetemista éveiben járó kommunikációs munkatársával beszélgettünk.
Mikor csatlakoztál a HR-Rent Kozármisleny csapatához, és mi inspirált arra, hogy a sportot és a társadalmi felelősségvállalást összekapcsold a kommunikáció eszközeinek segítségével?
– Három éve kerültem Kozármisleny focicsapatához gyakornokként, és a sport azóta meghatározó szerepet tölt be az életemben. Már a kezdetektől olyan dolgokon ötleteltem, amelyek a sport világában nem feltétlenül kapnak nagy hangsúlyt. Azon dolgozom, hogy ezek a témák új köntösben jelenjenek meg, és kevésbé mindennapi, megszokott szempontból közelítsük meg őket.
Mesélnél a kampány üzenetéről és a megvalósítás részleteiről?
– A kampány során a kozármiselnyi idősek klubja és a Dorothea Otthon időseivel dolgoztunk, akik Kozármisleny mezben osztották meg velünk életbölcsességeiket egy fotósorozat keretében. A projekt lényege az volt, hogy az idősek értékes tanácsaikkal gazdagítsák a fiatalabb generációkat, olyan üzenetekkel, amit mindenki magával vihet. Összességében úgy érzem, hogy a kezdeményezés sikeres volt, és remélem, hogy a közösségünk is továbbra is nyitott marad ezekre az értékekre.
A tavalyi idősek napi kampányban Taki bácsi és Edit néni történetét kapcsoltátok össze a foci világával. Hogyan született meg ez az ötlet?
– Úgy gondoltuk, hogy az idősebb generációra kell irányítanunk a figyelmet, és megmutatnunk, milyen fontos szerepet játszanak a közösségeink életében. Taki bácsi és Edit néni régóta lelkes szurkolói a csapatunknak, és az ő történetük tökéletesen tükrözte azt a kapcsolatot, amit ki szerettünk volna emelni. Nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk, és jó érzés volt látni, hogy a szurkolóink azonosulni tudtak az általuk képviselt értékekkel.
Idén ismét az idősekre irányítottátok a figyelmet. Hogyan formálódott az idei kampány koncepciója?
– Úgy gondolom, hogy az idősek a társadalom egyik legfontosabb szegmense, ezért mindenképpen szerettünk volna valamilyen kreatív és különleges projektet létrehozni. Sok ötletelés után született meg az a gondolat, hogy idős emberek adjanak tanácsot a fiatalabb generációknak, amelyeket egy-egy táblára írva, Kozármisleny FC mezben örökítünk meg. Ez nekik is jó volt, mert egy hetük volt arra, hogy gondolkodjanak a számukra fontos üzeneten, ami frissen tartotta őket, feladatot adott nekik, és így a napjaik részévé vált a projekt.
Miért a Dorothea Otthonra esett a választásotok?
– Fontos volt számomra, hogy helyi lakosokkal és szervezetekkel dolgozzunk együtt, és mivel Kozármislenyben található a Ferences Rendtartomány által fenntartott Dorothea Otthon, ez tökéletes lehetőségnek bizonyult. Megkerestem az otthon vezetőjét, aki nyitottan fogadott, és hamarosan kijelölt egy kolléganőt kapcsolattartónak. Az otthon lakói pedig örömmel vállalták a részvételt.
Egyetemistaként milyen élmény volt számodra a közös munka a lakókkal?
– Őszintén szólva, teljesen új élmény volt számomra. Korábban nem jártam idősek otthonában, így rengeteg új emberrel ismerkedhettem meg, akik mindegyike szívesen mesélte el saját történetét. Amikor a fotókat készítettük, a lakók nagyon segítőkészek voltak, és mindenki azon aggódott, hogy jól sikerülnek-e a képek. De valójában rajtuk semmi nem múlt, hiszen fantasztikus munkát végeztek, és a választott idézeteik is igazán személyesek és hitelesek voltak.
Mit tanultál ebből a kampányból, és milyen hatással volt rád személyesen?
– Ez a projekt megerősített abban, hogy mennyire fontos az idősekkel foglalkozni és figyelmet fordítani rájuk. Ugyanannyira szeretnek beszélgetni, mint bárki más, és rengeteget tudnak hozzáadni az életünkhöz. Minden egyes idézetből lehet tanulni valamit, és ezek pozitív irányba terelik az ember értékrendjét, segítenek felismerni, mi az igazán fontos az életben.
***
Fotó: Jennifer Katona
Szöveg: Gál Emília
Ferences Média 2024